Spring naar hoofd-inhoud

Hulst voor Elkaar

Sportbuurtwerk

Je energie kwijtraken na een hele dag hard werken op school? Plezier maken en óók nog sportief bezig zijn? Dat is Sportbuurtwerk van Stichting Hulst voor Elkaar.

Sportbuurtwerk is tussen of na schooltijd en wordt gegeven in diverse kernen van de gemeente Hulst. Iedereen tussen de 8 en 12 jaar kan zo elke week een uurtje sporten. In Graauw en Nieuw Namen kun je al meedoen vanaf groep 3.

Je hoeft jezelf niet van tevoren in te schrijven. En deelnemen is gratis! Als je meedoet, is het belangrijk dat je op tijd aanwezig bent, maar je mag gaan wanneer je wil. Sportbuurtwerk is niet bedoeld als naschoolse opvang.

Wat we doen

We doen dan allerlei verschillende sporten, zoals trefbal, slagbal, basketbal-, volleybal- en voetbal, estafettes, turnen en fitness. De ene week krijg je een groepsles, de andere week werk je in een kleine groep of individueel.

Op de scholen hangen we een overzicht van de wekelijkse sporten:

Voor Graauw zijn wij er: iedere maandag van 12.15 uur tot 12.45 uur, locatie dorpshuis Graauw (buiten op het schoolplein)

Voor Clinge: iedere donderdag van 14.30 uur tot 15.45 uur, locatie Malpertuus (of buiten naast de gymzaal of voetbalveld)

Voor Nieuw Namen: iedere maandag van 14.45 uur tot 16.00 uur, locatie de Kauter (of het veldje buiten naar de school)

Tijdens schoolvakanties en op studiedagen gaat Sportbuurtwerk niet door.

Weerbaarheidstraining

Kun jij goed voor jezelf opkomen? Vind jij het lastig om 'stop' te zeggen tegen iemand die niet aardig is voor jou? Dit kun je oefenen in een training. Dan leer je op een goede manier voor jezelf opkomen. Het is fijn om dat te oefenen in een groep. Samen met je klasgenoten, die je al kent. Na de training voel je je zekerder over jezelf.

Voor wie?

De weerbaarheidstraining bestaat uit zes lessen en is bedoeld voor de kinderen van de bovenbouw van de basisschool, groep 7 en 8.

MQ-scan

Screening motorische vaardigheden.

Ieder kind heeft recht op een goede motorische ontwikkeling in een veelzijdige beweegcontext. Hiermee wordt bedoeld dat de beweegvaardigheid en het beweegplezier bij de jeugd vergroot moet worden en dat ieder kind minimaal één uur per dag beweegt voor, tijdens of na school. Om kinderen met motorische of beweegachterstanden te signaleren is de school waar uw kind op zit deelnemer aan het project: Zeeuws brede screening van motorische vaardigheden bij leerlingen in het primair onderwijs. Om de motorische vaardigheden van 4- tot 12 jarige kinderen te beoordelen, wordt er gewerkt met een valide en betrouwbare bekwaamheidstest (MQ scan).

Kleutergym

Op de basisscholen van Elevantio ondersteunt Stichting Hulst voor Elkaar met Kleutergym. Ons team van Sport en bewegen verzorgt vier lessen met een gevarieerd aanbod. Daarna krijgen de leerkrachten tips hoe zij na de lessenreeks de eigen gymlessen nog leuker kunnen maken.